Barmark och sur Hazel

Alldeles för långa jobbdagar till trots, igår eftermiddag kändes våren i luften om man kände efter ordentligt. Med detta och fantastiska Mlie som inspiration tog jag fram cykeln igår efter jobbet. Min egna gamla bockstyre är inte att tänka på så jag lånade Husses Brompton, även kallad "Rosa Faran".  =)
 
Dona är ju för liten för något riktigt cykeläventyr men jag ville ändå introducera "fenomenet" för henne så, jag på vinglig cykel och hon struttandes brevid, prövade ett par vändor här på vägen. Hon verkade inte ha allt för mycket emot det men det krävs nog lite mer övning så småningom =).
 
Sen tog jag på Hazel hennes sele så gav vi oss ut. Det brände gott i de obefintliga lårmusklerna och vi anpassade rundan efter faktum att ingen av oss har toppkondis :P men det kändes gott att komma ut och få jobba med H.
 
Det var ju inte så länge sedan som H löpte men hon verkar redan bli påverkad av den skendräktighet som kommer att komma. Hon surar ordentligt och matvägrar. Sedan D anlände har h ätit utan knussler men nu får vi vara nöjda om vi får i henne halv dagsranson. Vi får dessutom passa på henne för hennes tålamod med D är lika med noll. Denna godmodiga lilla dam blir nästan elak ibland. D verkar däremot inte fatta något, hon sölar på i vanlig ordning.
 
Vi har börjat en ny kurs nu. Vi snäpper upp svårighetgraden ett steg för Dona och kanske kanske blir det start i Lydnadsklass 1 under sommaren... eller hösten, haha! Vi får se....
 Världens bästa vovvar är det i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0